Erasmus K229 projesi 21860 Euro’luk hibe almaya hak kazandı.

Erasmus K229 projesi 21860 Euro’luk hibe almaya hak kazandı.

15 Ocak 2020 - 21:03

Nazilli Sosyal Bilimler Lisesinin İtalya koordinatörlüğünde Slovenya, Litvanya ve Hıratistan ile birlikte hazırladığı ‘’Connect-enjoy mountains & learning outdoors’’ isimli Erasmus K229 projesi 21860 Euro’luk hibe almaya hak kazandı. Doğa eğitimini konu alan proje iki yıl sürecek. Okul Müdürü Mehmet ÖZTAŞ şunları söyledi:

Proje Fikrinin Belirlenmesi

Bakanlığımızca yayınlanan ‘Proje Okulları Yönetmeliği’ doğrultusunda okulumuzda durum analizi yaparak önceliklerimizi belirliyoruz. Sorun olarak tesbit ettiğimiz alanları hazırladığımız projelerle iyileştirmeye çalışıyoruz. Projenin yazılmasında kendi ihtiyaçlarımız, okul gelişim planı, İlçe ve İlimizin  hedefleri, 2023 Eğitim vizyonu, AB öncelikleri, göz önünde bulunduruldu. Ortakların bulunması ve etkinliklerin planması yapılıp proje başvurusu gerçekleştirildi. İtalya koordinatörlüğündeki projemiz 21860 Euro’luk bir bütçeyle hibelendirildi.

Katılımcılar ve Proje Ekibi

Katılımcıların seçilmesinde gönüllülük esas alınmış, öğretmenlerimizin  hizmet yılı,  geçmiş tecrübeleri, yabacı dil düzeyleri, bilişim teknolojilerini kullanmadaki yeterliliği, katılmış olduğu kurslar, uzmanlıkları, ödül durumları, motivasyonu, temsil yeteneği, organizasyon  ve iletişim becerileri, bireysel özellikler ( inisiyatif alma, sorumluluk üstlenme, girişimcilik, vb) göz önünde bulundurulmuştur.

Seçilen öğretmenler, okulumuzun uluslararasılaştırma ve görünürlüğünü artırmada faaliyetlerini gerçekleştirmek, etkinliklerin  planlamasını yapmak, koordinasyonu sağlamak, uygulama ve yaygınlaştırma faaliyetlerini yürütmek, proje çıktıları oluşturmak, izleme ve değerlendirme çalışmalarında yer almak, yerel otorite, paydaşlar ve basın ile iletişimi sağlamak, tanıtım ve bilgilendirme toplantılarında görev almak, okul web sayfası için çalışmalar yapmak, gerekli içerikleri hazırlamak işlerinden sorumlu olacaklardır. Projeden sorumlu İngilizce öğretmeni Orhan ERDOĞAN, proje hakkında detaylı bilgiler verdi:

Proje özeti

Kendi gözlemlerimiz ve bilimsel çalışmalar gösteriyor ki gençlerin  her geçen gün sanal dünyaya daha fazla yönelmesi onlarda bilişsel ve motor becerilerin azalmasına ve fiziksel ve psikolojik hastalıklara yakalanma olasılığının  artmasına neden oluyor. Bu sebeple, çevremizdeki doğal ve sosyokültürel kaynakları kullanarak öğrencilerin alan tabanlı ve deneysel öğrenmeye katılmalarına ilham verecek bir proje geliştirmeye karar verdik. Projede öğrenciler multidisipliner bir yaklaşımla doğada kalacaklar, öğrenecekler ve kendileri üretecekler. Modern, yenilikçi, etkileşimci yöntemlerin kullanılmasıyla yaratıcı ve eğlenceli bir şekilde coğrafya, biyology, fizik, matematik, tarih, anadil, edebiyati görsel sanatlar gibi farklı disiplilerin konularını öğrenecek aynı zamanda fiziksel aktivitelere katılacaklar. Projede hedef kitle özellikle fiziksel aktivitelere katılım fırsatı olmayan öğrenciler olacaktır. Ancak  sosyal açıdan yoksunluk çeken, mental ve fiziksel rahatsızlıkları olan öğrencilerimiz önceliğimiz olacaktır.

Dağlar, bizi çevreleyen doğa, sürdürülebilir kalkınmanın gerekliliği konusunda farkındalık yaratacak etkinlik ve alan araştırmalarının yapılacağı korunmuş alanlar en önemli motivasyonumuz. Amacımız sadece maddi ve manevi mirası öğrenmek ve kültürel kimlik oluşturmak değil aynı zamanda doğayı koruma, ekoloji, tarihi ve coğrafi varlıklara sahip çıkma konusunda farklı ülkelerden gelen akran gruplarıyla benzerlikler bulma ve yeni bağlar oluşturmalarını sağlamak. Tarihi kentler, antropolojik ve etnolojik değerler, halk edebiyatı, gelenekler, halk oyunları, dans, masallar, coğrafi bağlantılar yoluyla gençlerin iletişim kurmalarına yardımcı olunacak. Ortaklarımızla bu ilgi alanlarında çalışmalar yapmak, gelecek kuşaklara ulaşabilmesi adına çevrenin ve kaynakların korunmasını ve saygı duyulmasını sağlamak,  doğaya dönmenin faydasını  keşfetmek  istiyoruz.

Planımız, dağcılık, oryantasyon, kayak, yürüyüş, kamp kurma, tırmanma gibi etkinliklerde öğrencilerin temel  becerilere sahip olmalarını sağlayacak ilgi çekiçi faaliyetler düzenlemek. Üstelik, biyoloji ve fizik alanı ya da ilgili literatür yardımıyla orman ekosisteminin bireye, topluma ve yaşayan her şeye katkısını gözlemleyip araştırırabileceğiz. Yaygın ağaç türlerini, ölçümler yapmayı, yükseklik ölçmeyi,  GPS lokasyon belirlemeyi, patika yollar yapmayı, matematiksel ölçümler ve hesaplama metodlarını öğreneceğiz. Gidilen bölgelerde mineral, taş örnekleri ve fosiller toplanarak toprağın jeolojik yapısı analiz edilecek. Aynı şekilde, ülkenin dil zenginliği, çeşitliliği  ve özellikleri araştırılacak  ve coğrafi ve tarihi gelişmelerden ve etkileşimden  kaynaklı ülkelerarası benzerlikler bulunacak. Edebiyatımızı, destanlarımızı, masallarımızı besleyen benzer öğeler, ortak özellikler  araştırılacak, dağ oluşumları ve bioçeşitlilik incelenecek. Yerel jeodezi ve ekoloji uzmanları, tırmanma ve yürüyüş eğitmenleri, lisanslı kayak öğretmenleri, terapist, fizyoterapist,  yazarlar, beslenme uzmanları, arama kurtarma ekipleri,  çevre koruma dernekleri ile  irtibata geçilecek. Önceliğimiz, ülkenin geleneksel kültürünü yansıtan ilginç sportif müsabakalar, oyunlar, bilmeceler, sunumlar, posterler, resimler, karşılaştırmalı sözlükler, masallar, hikayeler, video çalışmaları yaratmak olacak. Benzer şekilde, doğal çevrede öğrencilerin gücünü ve yeteneklerini keşfedebilmesine imkan tanıyan ilgi çekici ve eğlenceli etkinlikler düzenleyeceğiz. Aynı zamanda, yerel ve profesyonel ortamlarda ve formal ve informal öğrenmede kullanılmak ve yaygınlaştırmak için geleceğe dönük öğrenme senaryoları geliştireceğiz. Biyolojik, coğrafi, tarihi, sanatsal, dilsel ve geleneksel ortak noktaları belirleyip  kültürler arası iletişimi geliştirerek öğrencilerimizin farklı kültürleri anlamalarını ve saygı duymalarını sağlayacağız. Onları cesaretlendirerek gerçek bir Avrupa vatandaşı olarak yetişmelerine katkıda bulunacağız. Bu bağlamda ortaklarımızla uzun vadeli işbirliği kuracağız. Sonuç olarak nihai hedefimiz dağların tüm öğrenciler tarafından, sosyal, zihinsel ve fiziksel sorunları olsa bile,  keşfedilebilir olduğunu kanıtlamaktır.

Öncelikler ve ele alınan konular

Dijital çağda doğada eğitim ve yenilikçi uygulamalar, sosyal içerme, kapsayıcı eğitim, erken okul terki, yaratıcılık, kültür, sağlık, doğal bilimler. Çevre eğitiminde deneysel yaklaşımlar çoğunlukla dışarı(açık hava) odaklıdır. Doğayla temas ederek ve keşfederek kişilerin çevre konularına dikkatini çekmeyi sağlar. Zaman, fiyat, ulaşım açısına göre değerlendirilip planlaması yapılacilecek muhtemel etkinliklerimiz; 

Numune toplama, Bisiklet, Yürüyüş, Balon turu, Pamukkale, Antik Havuz, Göl (Kamp), Kanyon, Balık tutma, Rafting, Binicilik, Paintball, Ağaç dikme, Bisiklet, Mağara gezileri, Dalış, vs

Etki ve yaygınlaştırma

Projenin etkilerini geniş kitlelere yaymak için bir ekip oluşturulacak veproje çıktıları ulaşılabilir hale getirilecektir. Paydaşlarla iletişim sağlanacak, medya araçları en etkin şekilde kullanılacak. Video, cd, broşür, afiş, gazete, dergi, tv, radyo, internet siteleri, sosyal paylaşım ağları kullanılacak. Promosyon ürünleri (kalem, t-shirt, anahtarlık, takvim, vs) hazırlatılacak. Proje deneyimleri okul gelişim planına aktarılacak, yıllık planlara eklenip okul derslerinde kullanılır hale getirilecek. Toplantı ve  seminerler düzenlenecek. Öğretmen, öğrenci, veli, yerel ve ulusal düzeyde etkileri gözlemlenecek.  Dalgalar halinde daha geniş 


YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Deprem'de Elazığ Merkezde Evler Yıkıldı
Deprem'de Elazığ Merkezde Evler Yıkıldı
Can Kayıpları artmaya başladı
Can Kayıpları artmaya başladı