İzmir’in yeni turizm stratejisi, İzmir’de yaz sezonu ve
kıyı destinasyonları odaklı turizmi, hem kıyılarda daha çok geliştirmeyi, hem
de on iki aya ve otuz ilçeye yaygınlaştırmayı hedefliyor. Strateji, “dünya
uygarlıklarına yön veren pek çok kavram, düşünce ve yaklaşımın İzmir’den
dünyaya taşınması” fikrinden hareket ediyor ve İzmir turizminin ana eksenini
şehrin Akdeniz çanağı ve dünyadaki diğer şehirlerden pozitif ayrışmasını
sağlayacak tarih, kültür ve arkeoloji turizmi olarak belirliyor. Gastronomi,
deniz, doğa ve kırsal turizm, kıyı turizmi, inanç, etkinlik, kongre ve fuar
turizmi stratejide öne çıkan diğer turizm türleri.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tunç Soyer İzmir’in
yeni turizm stratejisiyle ilgili şunları söyledi: “Turizmle ilgili tüm temel
kararlarımızı, turizm paydaşlarının yer aldığı İzmir Turizm Koordinasyon
Kurulu’yla birlikte şekillendirdik. Turizm yol haritamızda, İzmir’in tüm cazibe
merkezlerine yer verdik. Şehrimizin turizm alanlarındaki tüm etkinliklerini,
sadece yaz aylarına sıkıştıran genel çerçevenin ötesine taşıyarak turistlerin
yıl boyunca İzmir’e gelmesi için kapsamlı bir plan hazırladık.”
Soyer koronavirüs sonrası turizme dair de şunları ifade
etti: “Pandemiden en çok hasar alan sektörlerin başında turizm geliyor. Önümüzdeki
yıl yaraların sarılacağı bir yıl olacağını umuyoruz ve pandemi sonrası turizm
hareketliliğinin artacağını düşündüğümüz bu yeni sürece İzmir’in yeni turizm
stratejisiyle, tüm hazırlıkları tamamlamış bir şekilde giriyoruz. Hedefimiz
2024 yılında, İzmir’in nüfusu ile eşit sayıda yerli ve yabancı toplam 4 milyon
turiste ulaşmak. Şehrimizin estetiğinin artması, ekonominin canlanması, arka
mahallelerin ve kırsalın refaha kavuşması, kültür ve doğa mirasının korunması,
İzmir'in dünya ile entegrasyonu... Bu stratejinin satır aralarında bunlar var.
İzmir Turizm Stratejimizin İzmir’in bir dünya kenti olması ve refahının artması
hedeflerimize önemli katkılar sunacağına yürekten inanıyorum.”
İzmir turizminde dijitalleşmenin ilk adımları
Pandemi sonrası tüm dünyada ivme kazanan turizmin
dijitalleşmesi sürecinde İzmir, strateji kapsamındaki çalışmalarıyla ilk adımı
attı ve İzmir’in dijital turizm ansiklopedisini çıkardı. On bir farklı turizm
ürününe yönelik uzmanlar, İzmir’in değerlerini tek tek mercek altına aldı ve
dijital bir veri tabanına işledi. Ansiklopedi, 2021 yılının ilk çeyreğinde
İzmir’in tanıtım yüzü olan Visit Izmir mobil aplikasyonuyla kullanıcıların
erişimine açılacak.
İzmir’in Markalaşma Süreci 2021’de tamamlanıyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Vakfı ve bünyesindeki
Tasarım Araştırmaları Ofisi’nin çalışmalarıyla İzmir’in görsel kimliğini
oluşturarak İzmir’in markalaşma sürecinin son halkasını da tamamlıyor. İzmir
markası turistler, yatırımcılar, sosyal girişimci ve kültür sanat üreticileri olmak
üzere üç farklı hedef kitlesini kapsayan bütüncül bir yaklaşımla, İzmir’i
dünyaya tanıtmayı ve Akdeniz çanağında bir cazibe merkezi konumuna getirmeyi
hedefliyor. Bu kapsamda çalışmalarına başlanan İzmir markalaşma sürecinin
lansmanı 2021 yılında yapılacak.
YORUMLAR