Kobiler krizi dijitalleşerek atlatacak

Kobiler krizi dijitalleşerek atlatacak

IDEMA Uluslararası Kalkınma Ajansı, UPS Türkiye, Ideasoft, iyzico ve Fabrikatör iş birliğiyle hayata geçirilen dijital buluşmada, katılımcı KOBİ’lere e-ticaret, ödeme sistemleri, lojistik, üretim yönetimi, afetlere hazırlık ve müdahale modülleri gibi konularda eğitimler verildi.

03 Haziran 2020 - 13:29


Ekonomik ve sosyal kalkınmada önemli rol oynayan KOBİ'lerin COVID-19 salgını sonrası gündemlerinde dijitalleşme ve e-ticaret önemli bir yer tutuyor. KOBİ’ler doğru geliştirilmiş dijital çözümler sayesinde hem salgının ekonomik etkilerinden kurtulabilir hem de uluslararası arenada söz sahibi olabilirler.

Dünya’nın Covid-19 pandemisi ile mücadele ettiği ve sosyal izolasyonun ön plana çıktığı günümüzde, KOBİ'lerin iş sürekliliklerini sağlamalarına ve kapasitelerini geliştirmelerine destek sağlamak amacıyla çalışmalarına devam eden Sağlam KOBİ projesi kapsamında "Geleceğin KOBİ'si #DijitalKOBİ" mottosu ile e-ticaret webinar eğitimi gerçekleştirildi.

IDEMA Uluslararası Kalkınma Ajansı, UPS Türkiye, Ideasoft, iyzico ve Fabrikatör iş birliğiyle hayata geçirilen dijital buluşmada, katılımcı KOBİ’lere e-ticaretödeme sistemlerilojistiküretim yönetimiafetlere hazırlık ve müdahale modülleri gibi konularda eğitimler verildi.

Eğitim etkinliğinin açılış konuşmasını yapan UPS Türkiye Genel Müdürü Burak Kılıç, “Yıllardır Sağlam KOBİ projemizle KOBİ’lerimizi güçlendirmeye çalışıyoruz. Bu pandemi sürecinin de gösterdiği üzere dijitalleşme oldukça önemli. Geleceğin KOBİ’si Dijital KOBİ mottosuyla biz de KOBİ’lerimize teknolojik çözümlere kaynak ayırmalarını öneriyoruz. UPS olarak KOBİ’lere destek olduğumuz bu süreçte, daha fazla özel sektör temsilcisini paydaşımız olması KOBİ’ler için sağladığımız faydayı da katlayacaktır. O yüzden onları da projemize dahil olmaya davet ediyoruz.” dedi.

Yine açılışta konuşan IDEMA Uluslararası Kalkınma Ajansı kurucusu Dr. Ali Ercan Özgür, “Son Elazığ depreminde hem afet koordinasyonuna hem de online pazaryeri çalışmalarımızla KOBİ’lerin iş başına daha hızlı dönmesine destek olmuştuk. Koronavirus döneminde de KOBİ’lerin iş sürekliliğini sağlayacak teknolojik çözümleri özel sektör ortaklığında KOBİ’lere aktarmaya devam edeceğiz. Deprem, yangın, pandemi gibi afetler ile mücadelede bu eğitimimizde de olduğu gibi tüm sektörleri ve sektör temsilcilerini projemizin bir parçası olmaya davet ediyoruz.” dedi.

KOBİ’lerin e-ticareti hızla benimsemesi gerektiği ve e-ticaretin artık günümüzün bir gerçekliği olduğunu vurgulayan Ideasoft İş Ortaklıkları Müdürü Eray Şentürk,“Bugün yaşanan krizlerin son kullanıcı ve satıcı bağlamında aşılmasını sağlayan e-ticaret, hem daha az maliyetli olması hem de KOBİ’lerin özellikle dikey pazarlarda büyük markalara göre oldukça başarılı olmasını göz önünde bulundurduğumuzda küçük işletmelerin kurtarıcısı niteliğine gelmiştir. E-ticaret, birçok faydasının yanında kriz anlarında sürdürülebilir iş modelleri oluşturulabilmesi, kesintisiz aynı zamanda mekân bağımsız yapılabilmesi ve esnekliği sebebiyle de KOBİ’ler tarafından hızla benimsenmesi gereken ticaret türüdür. E-ticaret geleceğin trendi değil bugünün ticaret şeklidir.” dedi.

Fabrikatör kurucu ortağı Bahadır Efeoğlu da ‘’KOBİ'lerin değişen dünyaya ayak uydurmasının gerekliliği bugüne kadar hep dile getirildi ancak COVID-19 sonrasında neredeyse tüm süreçlerin online olarak yönetilmeye başlandığı bu dönemde KOBİ'lerin artık ayakta kalmak için dijitalleşmekten başka çareleri olmadığı daha da net görünür oldu. Fabrikatör ekibi olarak, üretici KOBİ'lerin dijitalleşme yolunda karşılaştıkları engelleri geliştirdiğimiz bulut tabanlı çözümler ile birlikte aşıyoruz’’ dedi.

Son olarak, iyzico & PayU CEO’su Barbaros Özbuğutu, “Yakın gelecekte daha da iyi hissedeceğimiz yeni normallerimize adapte olmanın tek yolu dijitallleşmeden geçiyor. KOBİ’lerimiz için hayati öneme sahip bir konu haline gelmiş durumda. iyzico olarak bu projeye destek vermekten mutluluk duyuyoruz.” ifadelerini kullandı.

COVİD-19 en çok KOBİ’leri etkiledi

Webinar’da ayrıca Sağlam KOBİ projesi kapsamında Mükemmeliyet Merkezi aracılığıyla salgın sürecinin KOBİ’lere etkisi ile ilgili yapılan anket çalışmasının sonuçları da açıklandı. Anket çalışmasının sonuçlarına göre, imalat sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerin %50’si ya işletmelerini tamamen kapatmak zorunda kaldı ya da faaliyetlerini durdurdu. Yiyecek ve içecek sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerin ise yüzde 57’si salgın ile mücadele kapsamında alınan önlemler sebebiyle faaliyetlerini durdurdu. Yine aynı sektörde faaliyet gösteren KOBİ’lerin %75’i faaliyetlerini tamamen durdururken, yüzde 25’i paket servis yoluyla faaliyetlerine devam ediyor. İmalat ve yiyecek ve içecek sektörlerinde faaliyet gösteren işletmelerin genel KOBİ nüfusu içerisindeki hakim payı düşünüldüğünde, KOBİ’lerin yüzde 43,5’inin salgın sebebiyle değişen ekonomik ortamdan olumsuz etkilendiği gözlemlendi.

Yine anket sonuçlarına göre bir diğer ön plana çıkan konu ise KOBİ’lerin dijitalleşme, nakit akışı yönetimi, mali risk analizi ve kaynak yönetimi hususlarındaki bilgi ve birikimlerinin çok düşük düzeyde olması.


Sağlam KOBİ Hakkında

Van depreminden sonra Türkiye genelinde KOBİ’lerin afet farkındalıklarını artırmak, afetlere hazırlıklarını ve dayanıklılıklarını güçlendirmek amacıyla, 2013 yılında, UPS Global Vakfı, Dünya Ekonomik Forumu, Amerikan Ticaret Odası Vakfı, IDEMA ve UPS Türkiye iş birliği ile Sağlam KOBİ projesi Türkiye’de hayata geçirilmiştir.

KOBİ’lerin afetlere hazırlık süreçlerine ve afet sonrasında iş hayatına hızla dönmelerine destek sağlamak amacıyla proje kapsamında bugüne kadar 20.000 ’den fazla kişiye ulaşıldı. 2013 yılından bu yana 25 ilde, 100 ’den fazla eğitim ve eğitmen eğitimi düzenleyen Sağlam KOBİ projesi, Türkiye genelinde yaklaşık 3500’den fazla KOBİ ’ye, 100.000’den fazla kişiye ulaşmıştır. Proje, Denizli ve Mersin’deki mükemmeliyet merkezleri aracılığıyla KOBİ’lere eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir. İşletmeler, http://saglamkobi.com/ web sitesindeki ücretsiz olarak erişilen çevrimiçi araçlardan Afet Direnç Testi ile afetlere hazırlık seviyelerini test edebilmekte, En İyi 20 İpucu ile alabilecekleri temel önlemleri öğrenmekte, Çalışma Kitapçığı ile en kritik iş varlığını belirlemekte, mevzuat gereğince zorunlu olan Acil Durum Eylem Planı ’nı oluşturabilmektedir. Yereldeki bilgi ve tecrübelerini küresele taşıyan proje, bölgesel ihtiyaçları baz alan içerikler geliştirmekte ve eğitim faaliyetleri düzenlemektedir. Bunlardan ilkini Sri Lanka’da gerçekleştirmiştir

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
E Devlet ile HES Kodu nasıl alınır?
E Devlet ile HES Kodu nasıl alınır?
100 gramı bir kasa portakala bedel! Yiyen doktor yüzü görmüyor
100 gramı bir kasa portakala bedel! Yiyen doktor yüzü görmüyor