BENİM DOĞRU SOSYAL MEDYAM HANGİSİ?
Can Çirişoğlu

Can Çirişoğlu

BENİM DOĞRU SOSYAL MEDYAM HANGİSİ?

14 Şubat 2019 - 11:35 - Güncelleme: 14 Şubat 2019 - 17:56

Soumitra Dutta, Harvard Business Review son sayısında Sosyal Medya Stratejiniz Nedir? başlıklı yazısında “Hem insan olarak hem de bir profesyonel olarak hedeflerinize, hedef kitlenize ve kaynaklarınıza yakından bakarak sizin için doğru olan platformu seçebilirsiniz” diyor. Zaman sizin için değerli ancak bugüne kadar zaman israfı olarak değerlendirdiğiniz sosyal medyada bir nedenle var olmak istiyorsunuz! Yapmanız gereken sanal medyada geçireceğiniz zamanı doğru yerde yer alarak amacınıza uygun kullanmanızdır. Bunun için en çok kullanıcısı olan Facebook ve LinkedIn üzerine Dutta’nın değerlendirmelerini aktaracağım:

  • Facebook: Aile ve arkadaşlar arasında kullanılan, mesajı “sizinle iletişim içerisinde olmak istiyorum” olan kişisel ve özel bir ortamdır. Burada yer alarak; sadakate dayalı ilişki geliştirmeyi, bağlarınızın güçlenmesini ve sosyal ağınızdaki değişimlere ayak uydurarak öğrenmeyi hedeflersiniz.
  • LinkedIn: Genelde profesyonellerin kullandığı herkese açık sanal ortamda “yetkinim ve kendimi profesyonel açıdan geliştiriyorum/geliştirmek istiyorum” mesajı verilir. Kullanıcıları tanınırlık, yeni fırsatlar yakalamak ve sektör bilgisini geliştirmeyi hedefleyen profesyonellerdir.

Şimdi yapmanız gereken hangi amaçla sanal ortamda yer almak istediğinizi tanımlamaktır. Burada kendinize; Kendi markanızı mı yaratmak istiyorsunuz? Arkadaş ağınızı mı genişleteceksiniz? Bilgi edinmek ve bilgi paylaşmak mı istiyorsunuz? Eğlenmek ya da dinlenmeyi mi hedefliyorsunuz? sorularını sormalısınız.

Vereceğiniz samimi cevaplar ile gerçekten ne istediğinizi ortaya çıkarabilirseniz doğru yerde yer alıp sanal medyada geçireceğiniz zamanı verimli kılmayı becerebilirsiniz.

Unutulmaması gerekir ki; farklı ortamlarda değişik kültürlere sahip, düşünce yapıları farklı, amaçları benzeşmeyen, aykırı davranışlar gösteren özetle sizinle uyuşmayan birçok kişi ile de paylaşımda bulunacaksınız. Zaten kültürel açıdan zenginleşmenin yolu da bu toplumsal farklılıklardan geçmiyor mu? Bir noktada aradığımız bu değil mi? O zaman sosyal medyada yer almak korkulacak bir şey değil! Hatta yer almamak bir anlamda eksiklik olarak bile değerlendirilebilir.

Ancak sosyal medyayı farklı amaçları için kullanan kişiler olduğunu ve bu nedenle kirlendiğini söylediğinizi duyar gibiyim. Evet, toplumda kimler varsa sosyal medyada yer alanlar da onlar… Yapacağınız dahil olacağınız grupları, arkadaş olacağınız kişileri seçerken günlük yaşamınızdaki gibi profili ve arkadaşlarının ötesinde söylemlerine, paylaşımlarına, yaklaşımlarına, bakarak olabildiğince doğru karar vermenizdir.

Bu noktada ortamları ayırıcı canlı örnek vermek istiyorum. Rahmi KOÇ ile yapılmış röportajdan aynı alıntıyı LinkedIn ve Facebook sayfalarımda paylaştım. Sonuçta; Facebook’ta 17 kişi beğenip 3 kişi paylaşırken, bir haftadır yayında olduğu LinkedIn’de şu an itibariyle 147.943 kez görüntülenmiş, 1,621 beğeni almış, 35 yorum yapılmış ve 143 kez de paylaşılmış. Halen sayılar artırıyor. Fark sadece ortamda yer alan kullanıcıların niteliklerinin farklılığından geliyor. Bilmem nerede olmanızın önemini hedefinize bağlı olarak yeterince anlatabildim mi?

 

 

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..

Son Yazılar